72 پروانه استاندارد زعفران در خراسان رضوی صادر شد

72 پروانه استاندارد زعفران در خراسان رضوی صادر شد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 21 آبان 1397

72 پروانه استاندارد زعفران در خراسان رضوی صادر شد

ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: محصول زعفران مرداد ماه امسال مشمول استاندارد اجباری شد و بر این اساس تاکنون 72 واحد بسته بندی زعفران در سطح استان گواهینامه استفاده ازعلامت استاندارد ملی ایران را دریافت کرده اند.

علیرضا جمیع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استاندارد مربوط به محصولات زعفران بسته بندی است و برای صدور آن آزمونهای فیزیکی، شیمیایی ومیکروبی بر روی محصول انجام می شود. در این چارچوب محصول زعفران از نظر شکل بسته بندی، میزان PH، میزان رنگدهی و آزمایشهای میکروبی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پیش از اجباری شدن استاندارد زعفران 55 واحد بسته بندی این محصول در سطح خراسان رضوی 'استاندارد تشویقی' دریافت کرده بودند زیرا علاوه بر اعتبارافزایی این نشان برای برندهای تجاری، این واحدها هنگام صادرات با مشکلات کمتری از نظر دریافت مجوزهای بهداشتی و تایید کیفیت مواجه می شوند.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: استاندارد تشویقی و اجباری زعفران ایران مورد تایید اتحادیه اروپایی بوده لذا تولیدکنندگان این محصول پیگیر دریافت نشان استاندار باشند.

وی به شماره 10 رقمی نوشته شده زیر علامت استاندارد در تمامی محصولات دارای این نشان اشاره و بیان کرد: گاهی متخلفان از نشان استاندارد سوءاستفاده کرده و آن را روی محصولاتشان به صورت جعلی چاپ می کنند لذا خریداران کد 10 رقمی را به شماره 10001517 پیامک کرده تا از اصالت کالای مصرفی اطمینان حاصل نمایند.

40 درصد صنایع فعال در خراسان رضوی مشمول دریافت استانداری اجباری هستند. بر این اساس هزار و 700 واحد تولیدی و خدماتی استان زیر نظر اداره کل استاندارد هستند که نیمی از آنان در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند. دو هزار و 350 پروانه اجباری و 300 پروانه تشویقی استاندارد برای محصولات این واحدها صادر شده است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی