تاکید رئیس اتاق ایران بر همدلی و همسویی بخش خصوصی و دولتی برای حل مشکلات اقتصـادی

تاکید رئیس اتاق ایران بر همدلی و همسویی بخش خصوصی و دولتی برای حل مشکلات اقتصـادی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 29 تير 1397

تاکید رئیس اتاق ایران بر همدلی و همسویی بخش خصوصی و دولتی برای حل مشکلات اقتصـادی

رئیس اتاق ایران در پنجاه و ششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق مشهد ضمن تأکید بر ضرورت همدلی و همسویی، دو بخش خصوصی و دولتی، بر داشتن عزمی راسخ برای برون رفت از مشکلات کنونی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خراسان رضوی در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی برگزار گردید همچنین بر اصلاح مدیریت مبتنی بر تمرکززدایی نیز تأکید گردید.

تأکید بر این موضوع در حالی است که به گفته فعالان اقتصادی خراسان رضوی دارای مشکلات اقتصادی خاص خود می باشــد که می طلبد متولیــان امر بــرای سرعت بخشیدن در حل مشکلات استــانی تصمیم گیری های لازم را داشته باشند.
وجود مؤسسات مالی اعتباری متعدد، مشکلات سپرده گزاران مجموعه پدیده، مالیات گریزی برخی از مؤسسات اقتصادی بزرگ از جمله موضوعاتی است که به عنوان مشکلات خاص این استان همیشه دغدغه فعالان اقتصادی بوده است.

رئیس اتاق ایـران با توجه به همه این مسائل عنــوان کرد: در تهیه برنامه های منطقه ای و پیــوند به برنامه های ملی، باید دیوار بستر مرکزی را شکسته و قدرت در استان ها توزیع شود.
رئیس اتاق ایران پیش از این نیز خواستار، افزایش اختیارات در استان ها برای مدیران و استانداران شده بود.
او گفت: اینکه در مرکز برای همه استان ها و مناطق بدون توجه به تفاوت های اقلیمی، جمعیت و جغرافیایی نسخه واحد بپیچند کاملاً اشتباه است و برنامه ریزی در مناطق باید به صورت جداگانه انجام شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی در مورد تحریم ها نیز معتقد است: عنوان اینکه تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند اشتباه بزرگی است و اینکه همه مشکلات ما نیز ناشی از تحریم هاست نیز قابل قبول نیست
میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز با تأکید بر اشتباه 80 ساله تاریخی در تصدی گری دولت بر اقتصاد اظهار داشت: تنها راه نجات این است که بدنه دولت کوچک شده و امورات اقتصادی به بخش خصوصی سپرده شود.
وی افزود: تصمیمات خلق الساعه برای برون رفت از مشکلات در شرایط کنونی باعث به وجود آمدن ضررو زیان هایی می شود که دیر التیام می یابد.

میرزایی با اشاره به مشکلات ارزی، مالیاتی و از طرفی تحریم ها ادامه داد : در حوزه های ارزی در جلساتی با بانک مرکزی در تهران وضعیت بحرانی کنونی را توضیح دادیم.
در این نشست فعالان اقتصادی بر توجه دولت بر هشدارهای ارزی که سالهاست از سوی بخش خصوصی عنوان می شود، تأکید کردند. 
همچنین برخی تصمیمات کارشناسی نشده و خلق الساعه از جمله ایجاد سامانه نیما مورد نقد قرار گرفت و در خواست گردید با همکاری بخش خصوصی در مورد مسایل اقتصادی تصمیم گیری شود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی