استاندار اصفهان: انباشت قانون در بخش تجارت به چالشی جدی برای فعالان اقتصادی تبدیل شده است

استاندار اصفهان: انباشت قانون در بخش تجارت به چالشی جدی برای فعالان اقتصادی تبدیل شده است
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 22 خرداد 1397

 

استاندار اصفهان با انتقاد از انباشت قوانین در بخش تجارت، گفت: جالب اینجاست که در این حوزه با سهل‌ترین و توامان سخت‌ترین قوانین مواجهیم، در واقع در سال‌های اخیر به قدری تنوع و انباشتگی در قوانین ایجاد شد که نوعی سردرگمی را در پیشبرد امور این حوزه رقم زد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ محسن مهرعلیزاده در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: تاسفانه در این سال ها، موضوع تلخیص قوانین انباشته، تسهیل رویه ها و رفع قانون های موازی و... در این تجارت دنبال نشده است. باور داریم برای اصلاح امور در کوتاه مدت باید مدیران را ترغیب کنیم تا قوانینی به کار گیرند که سهل‌گیری بیشتری دارند. 

وی افزود: همچنین باید ساختارهای متولی و قانون گذار را به تسریع بازنگری در این حوزه دعوت کنیم و ترغیب نماییم.

وی خاطر نشان کرد: در برهه دشوار اقتصادی کنونی باید از همه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از بخش تولید و صنعت به ویژه در شهرستان‌ها بهره بگیریم.

وی به اقدامات، ظرفیت‌ها و اختیاراتیی اشاره کرد که دولت برای حمایت از بخش تولید و صنعت در اختیار استان ها قرار داده و عنوان کرد:  یک سری مسائل اساسی در استان اصفهان و به تبع آن در کشور داریم که ناشی از نحوه نگرش به صنعت، صنعتگر و تولید است. اذهان مدیران ما باید با وظایف ملی و جایگاه و اهمیت این حوزه ها آشناتر شود تا کار را سهل کنند و گره از موانع تولید برداشته شود.

مهرعلیزاده تاکید کرد: باید رویکرد مدیرانمان را به مست و سویی ببریم که خود به دنبال رویه های سهل‌تر برای گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید و صنعت باشند.

استاندار اصفهان از اختیارات اندک مدیران بانک‌ها در استان‌ها انتقاد کرد و گفت: برای حل مشکلات بخش های مختلف اقتصادی نیازمند آن هستیم یا مدیران استانی بانک ها حائز اختیارات بیشتر باشند یا امور مربوط به شهرستان ها به درستی پیگیری شود. نگاه ها در این بخش باید از تمرکزگرایی دور شود تا رویه های بانکی و اداری بهبود پیدا کنند و بخش خصوصی بتواند از ظرفیت های این حوزه متنفع گردد.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی