رییس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان: برگزاری نمایشگاه هدفمند ،پرهیز از موازی کاری

رییس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان: برگزاری نمایشگاه هدفمند ،پرهیز از موازی کاری
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 22 خرداد 1397

نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد با ارایه گزارشی از اخرین تحولات اقتصادی کشورویافتن راهکار هایی برای پیگیری  مطالبات بخش خصوصی برگزار گردید.

در این نشست رییس اتاق ایران  ضمن گزارشی از پیگیرهای انجام شده در سطح ملی از مطالبات بخش خصوصی خواستار اتخاذ تدابیری در استان به منظور کاهش  التهابات ارزی و اقتصادی گردید.

ادامه این نشست با حضور رییس نمایشگاه بین المللی مشهد ادامه یافت.

رئیس اتاق ایران با عنوان اینکه برگزاری نمایشگاه ها در ایران از سیاست های کاسب کارانه پیروی می کنند، گفت: برگزاری نمایشگاه با این شیوه در کشور اشتباه فاحشی است که گاه بار منفی نیز دارد.

وی با عنوان اینکه افرادی با گرفتن مجوزنمایشگاهی بیشتر به دنبال کاسبی و سودخواهی هستند تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه ها در خارج از کشور گاه دارای بار منفی است و اگر اتاقها بتوانند در این قضیه کمکی انجام بدهند و به ارتقای سطح برگزاری نمایشگاه ها بیفزایند از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

رئیس اتاق ایران یادآور شد بخش خصوصی در چند مورد با دولت در حال مذاکره ورایزنی است که یکی از انها برگزاری نمایشگاه های و پذیرش هیات های تجاری می باشد.

وی با گله از اعزام بی برنامه هیئت ها برای رایزنی کار تجاری گفت این اقدامات ناهماهنگ شایسته کشور مانیست  که هیات هایی درقالب دولتی و غیردولتی به صورت موازی و بدون هدف اقدام به رایزنی با دیگر کشورها کنند.

اعزام رایزنهای بازرگانی نیز از دیگر موارد چانه زنی بخش خصوصی با دولت است که  شافعی در این مورد ابراز کرد: این روند باید اصلاح شود تا بتوانیم از ظرفیت های اقتصادی خود برای کسب درآمدهای ارزی بیشتری استفاده کنیم و صادرات غیرنفتی را رونق دهیم.

شافعی تصریح کرد در این مورد اتاق بازرگانی ایران آمادگی دارد همکاری های لازم را انجام دهد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد که در نشست هیأت نمایندگان اتاق مشهد حضور یافته بود ضمــن انتقاد از بی برنامگی و بی نظمی در بر پایی نمایشگاه های بین المللی عنوان کرد: نداشتن استراتژی باعث شده که جایگاه صنعت نمایشگاهی در پرده ای از ابهام باقی بماند.

علیرضا هوشنگ نژاد عنوان کرد: برای جلوگیری از برپایی نمایشگاه های ضعیف باید اتاق بازرگانی نقش مالکیتی و حقوقی ایفا کند تا نمایشگاه ها بتوانند جایگاه واقعی خود را به دست بیاورند.

وی با انتقاد از نحوه برپایی نمایشگاه های بین المللی گفت گاهی دیده می شود از یک استان چندین شرکت در نمایشگاه های بین المللی حضور دارند که دارای کیفیت خوبی نیستند و جایگاه و حیثیت کشور را نیز خدشه دار می کنند.

او با عنوان اینکه پنج استان مهم کشور با سرمایه گذاری های کلان حرفی برای گفتن در صنعت نمایشگاهی دارند ابراز کرد:برخی از شهرها نیز مدعی برگزاری نمایشگاه هستند که از جایگاه ضعیفی در این ارتباط برخوردارند.

هوشنگ نژاد پیشنهاد کرد تفاهم نامه ای  بین سازمان توسعه تجارت ،نمایشگاه واتاق بازرگانی با هدف تعریف ساز وکاری مناسب برای بر پایی نمایشگاه ها و همچنین جهت نظم بخشیدن به نابسامانی در اعزام هیات ها منعقد گردد.

وی یاد آور شد با امضای این تفاهم نامه نمایشگاه و اتاق می توانند با نظر کارشناسی و علمی  بر اعزام هیات ها نظارت داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی