کاشفی عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران: لازمه رسیدن به توسعه اقتصادی در کشور، پیاده‌سازی نگاه منطقه‌ای به توسعه است

کاشفی عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران: لازمه رسیدن به توسعه اقتصادی در کشور، پیاده‌سازی نگاه منطقه‌ای به توسعه است
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 23 ارديبهشت 1397

 

با توجه به طرح منطقه بندی انجام‌شده در وزارت کشور، در اتاق بازرگانی هم این قضیه مطرح شد و بنا شد ما هم بتوانیم از ظرفیت اتاق‌ها به شکلی همسو با دولت و وزارت کشور برای استفاده از توان‌بخش خصوصی در طرح منطقه بندی و برای هم‌افزایی بیشتر استفاده کنیم چراکه لازمه رسیدن به توسعه اقتصادی در کشور، پیاده‌سازی نگاه منطقه‌ای به توسعه است و از این منظر، اتاق ایران پیگیر نهایی شدن این طرح است.

کاشفی عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار اتاق مشهد  در حاشیه اجلاس هیات نمایندگان سراسر کشور در مشهد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: دو ایده وجود داشت، یکی آن‌که با توجه به ظرفیت‌هایی که ما در اتاق‌ها شناسایی کرده بودیم  از طبقه‌بندی خود اتاق را تبعیت کنیم و یا این طبقه‌بندی را بر مطالعات وزارت کشور منطبق کنیم. درنهایت بعد از صحبت و بررسی‌های اجمالی بر همان طبقه‌بندی که وزارت کشور انجام داده بود منطبق شدیم و اتاق‌ها را مشخص کردیم.

وی افزود: تاکنون در دو یا سه منطقه نشست‌های اولیه برگزارشده است. عمده مطلب هم این بوده که اولویت‌ها را در رویکردهایمان مشخص کنیم و برنامه‌ریزی‌ها را به شکلی انجام دهیم که در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم ظرفیت‌های بخش خصوصی را در این بخش‌ها مشخص کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ضمن بیان اینکه ما در اتاق‌ها یک سری همکاری‌های مشترک را برای مناطق تعریف کردیم که ممکن است خارج از آن چیزهایی باشد که مدنظر دولت است افزود: همانند حضور در نمایشگاه‌ها، اعزام هیئت‌های اقتصادی، پذیرش هیئت‌های اقتصادی و بحث‌های آموزشی. امیدواریم که در طی چند ماه آینده همه این مناطق جلسات اولیه را برگزار کنند، هماهنگی‌ها انجام شود، اولویت‌ها تنظیم شود و انشا الله ما بتوانیم وارد فاز اجرایی بشویم.

کاشفی در انتها خاطرنشان ساخت: ما در آینده نزدیک قرار است جلسه‌ای را با حضور استانداران، وزارت کشور و روسای اتاق داشته باشیم که در آن نشست این مطلب هم بیشتر پخته و هم هماهنگی‌ها بیشتر انجام خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی