دیدار سفیر نروژ با هیات رییسه اتاق مشهد

دیدار سفیر نروژ با هیات رییسه اتاق مشهد
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 22 فروردين 1397


 

سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران با  هیات رییسه اتاق مشهد  دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی خراسان رضوی , رضا توکلی در این دیداراظهار کرد:روابط دو کشور ایران و نروژ بر مبنای  روابط تجاری باید افزایش یابد.

وی اظهار کرد: امروز زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری‌های فی ما بین در ایران وجود دارد و شرکت‌های نروژی  می‌توانند در بخش‌های گوناگون از جمله نفت، گاز و توسعه بنادر در ایران حضور یافته و فعالیت کنند.

توکلی ادامه داد:کشور نروژ  کشوری پیشرو  بین کشورهای اروپایی در همه زمینه های تجاری و اقتصادی است و ما امیدواریم با کم شدن فاصله  بین تجار دوکشور از طریق اتاقهای بازرگانی حجم مبادلات تجاری افزایش یابد.

 سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه  روابط سیاسی  ایران و نروژ در حد مطلوبی قرار دارد گفت:این روابط با تحکیم ارتباطات اقتصادی می تواند گسترده تر شود.

وی تاکید کرد:کشور نروژ درارتباط با حفظ برجام هر گونه تلاشی انجام می دهد که بر این اساس امید می رود همکاری های تجاری بین بخش خصوصی دو کشور افزایش یابد و من به عنوان سفیر سیاسی بدنبال گسترده کردن این روابط هستم..

سفیر نروژ با بیان اینکه حجم مبادلات 100 هزار دلاری با خراسان رضوی  در حد مطلوبی نیست تاکید کرد:ما این اطمینان را  به تجار نروژی داده ایم که از این شرایط گذر خواهیم کرد و به اهداف اقتصادی تعیین شده خواهیم رسید.

سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما به توسعه مناسبات بین دو کشور از جمله زمینه هایی که در خراسان رضوی وجود دارد  خوش بین هستیم  و در این زمینه اطلاع رسانی  لازم را به تجار نروژی انجام خواهم داد.

وی با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر ، ابراز تمایل کرد تا شرکت های صیادی نروژی در این زمینه با شرکت های خصوصی فعال در این بخش نیز همکاری کنند.

وی اظهار داشت: ملاقات‌هایی با شرکت‌های نروژی در ایران و نروژ برای کار در ایران داشته‌ام و فضاهای همکاری اقتصادی مورد توجه شرکت‌های نروژی شامل نفت و گاز، صنایع دریایی و انرژی‌های جایگزین است.

وی ابراز امیدواری کرد که حضورش در ایران به عنوان سفیر نروژ بتواند در پسابرجام زمینه ساز گسترش روابط تجاری دو کشور شود

حسین محمودی خراسانی  نایب رییس اتاق مشهد نیز در این دیدار  با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و صنعتی استان عنوان کرد: خراسان رضوی با وجود بارگاه منور رضوی سالانه بالغ بر 25 میلیون زائر و گردشگر را در خود پذیر است .

وی افزود:سفیر سیاسی نروژ با توجه  به حجم بازدید از مراکز اقتصادی استان  می تواند به عنوان سفیر اقتصادی نیز در انعکاس مشاهداتش از خراسان رضوی ایفای نقش کند.

محمودی افزود: طی یک سال اخیر، گروه‌های تجاری مختلفی از کشورهای جهان برای انجام مذاکرات اقتصادی و تجاری به ایران آمدند که غالب آنها، خواستار همکاری در زمینه انرژی‌های نو بودند چون هم در ایران ظرفیت این کار وجود دارد و هم نیاز منطقه به انرژی بالاست.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به توسعه این بخش در کشورهای جهان در ایران کشور نروژ می توانداهتمام ویژه‌ای برای گسترش این صنعت به کار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود بر سر راه ارتقای روابط اقتصادی از طریق اتاقهای بازرگانی و بخش خصوصی  برداشته شود.

 

 

 

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی