تحقق شعار سال منوط به این است که همه به وظایف خود در ارتباط با تولید ملی درست عمل کنند

تحقق شعار سال منوط به این است که همه به وظایف خود در ارتباط  با تولید ملی درست عمل کنند
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 20 فروردين 1397

 

 

نایب رییس  اتاق مشهد گفت:تحقق شعار سال منوط به این است که همه به وظایف خود در ارتباط  با تولید ملی درست عمل کنند

 حسین محمودی خراسانی افزود:موانع جدی بر سر راه تولید ملی وجود دارد که امید می رود  شرایطی فراهم گردد که با اصلاح قوانین از سر راه تولید کنندگان برداشته شود.

وی مالیات بر ارزش افزوده ،مشکلات در ارتباط با تامین اجتماعی و نرخ سود تسهیلات بانکی را از عمده ترین این موانع ذکر کرد.

نایب رییس اتاق مشهد خاطر نشان کرد : عموما کالاهایی که مشابه ایرانی دارند، نباید وارد شوند اما متاسفانه باز هم شاهد واردات این کالاها هستیم به این صورت که از روزنه‌هایی که در  قانون داریم، استفاده می‌کنند و قانون را دور می‌زنند

 

دولت برای حمایت از تولید داخلی باید یک بسته حمایتی مناسب را تدوین کند و به صورت هماهنگ به مرحله اجرا درآورد

 

,وی افزود:جلوگیری از واردات غیرضروری یکی از این راهکارهاست که میتواند در مسیر تولید و سرمایه گذاری بسیار راهگشا باشد. متاسفانه برندهای زیادی از کالاهای خارجی امروز در سطح بازار داخلی خودنمایی میکند که توان تولید بسیاری از این اقلام در کشور وجود دارد.

محمودی با عنوان اینکه هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخشهای مولد از دیگر گزینه های کلیدی برای رشد تولید و توسعه سرمایه گذاری در مملکت است افزود:در حال حاضر نقدینگی کشور در مسیرهای واقعی خود به مصرف نمیرسد و متاسفانه به یک معضل بزرگ در اقتصاد تبدیل شده است.

وی تصریح کرد:نقدینگی جامعه نه تنها در بخشهای واقعی مورد استفاده قرار نمیگیرد بلکه جذابیت فعالیتهای تولیدی را نیز از بین برده است.

 

 

به گفته وی، با توجه به بسترهای موجود در بازارهای  استان ، امیدواریم با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنها، شاهد رونق چرخه تولید شویم.
نایب رییس اتاق مشهد گفت: خریداری کالاهای خارجی از سوی مصرف کنندگان با وجود کالاهای باکیفیت داخلی در حقیقت خیانت به اقتصاد داخلی کشور بوده و لازم است خرید کالاهای داخلی به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
وی افزود: شرکت های تولیدی نیز باید در راستای جلب اعتماد مشتریان  کالاهای باکیفیت و مرغوب تولید کرده و زمینه رضایتمندی مصرف کنندگان را فراهم کنند.

محمودی  حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی تمامی دست اندرکاران تولید را ضروری دانست و افزود: توجه به ذائقه مصرف کنندگان در تولید کالاها ضروری است و مصرف کننده حق دارد از حقوق خود دفاع کنند و از خرید کالاهای بی کیفیت و نامرغوب خودداری نماید.
وی با بیان اینکه سالم بودن زنجیره تولید و تولید کالاهای باکیفیت سبب رضایتمندی مصرف کننده می شود اظهار کرد: فراهم کردن رضایتمندی مصرف کننده سبب افزایش سود شرکت تولید می شود.

 

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی