رئیس اتاق ایران در پنجاه و دومین نشست هیأت نمایندگان: امنیت و اقتصاد دو مقوله جدایی ناپذیر

رئیس اتاق ایران در پنجاه و دومین نشست هیأت نمایندگان: امنیت و اقتصاد دو مقوله جدایی ناپذیر
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 24 اسفند 1396

رئیس اتاق ایران در پنجاه و دومین نشست هیأت نمایندگان:

امنیت و اقتصاد دو مقوله جدایی ناپذیر

 

پنجاه و دومین نشست هیأت نمایندگان اتاق مشهد  با حضور سردار کریمی فرمانده نیروی انتظامی خراسان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد  رئیس اتاق ایران در این نشست با تشکر از فرمانده نیروی انتظامی خراسان که بی تکلف دعوت اتاق مشهد را پذیرفته و با ابراز سپاسگزاری از همه نیروهای انتظامی و امنیتی که برای برقراری امنیت و آرامش در کشور تلاش می کنند گفت: وجود امنیت و آرامش درکشور در منطقه ای سراسر آشوب و تشنج قطعاً مرهون تلاشها و فداکاریهای شما عزیزان بوده است.

وی یادآور شد: در سایه امنیت است که توسعه اقتصادی اتفاق می افتد و از طرفی توسعه اقتصادی نیز باعث به وجود آمدن امنیت در کشور می باشد.

رییس اتاق ایران در ادامه گفت: اگر اقتصاد دچار مشکل بشود و بیکاری در کشور گسترش پیدا کند  به تبع آن زورگیری و قاچاق و ناامنی اقتصادی و اجتماعی به وجود می آید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش، به لحاظ فرهنگی نیز نیروهای انتظامی در سمت و سوی تعالی گام برداشته اند به طوریکه این تعالی در مقایسه با رفتار 20 سال گذشته پلیس بسیار مشهود است و این تغییر رویکرد، رفاقتی را بین پلیس و جامعه ایجاد می کند که قابل ارزش است.

وی تأکید کرد: این رویکرد جدید همکاری و مساعدت اجتماعی را بین این قشر و سایر اقشار جامعه ایجاد کرده که جای تشکر دارد.

حسین محمودی نایب رئیس اول اتاق مشهد نیز با ذکر اینکه امنیت و سرمایه دو بال پروازند بیان کرد: ایجاد نقص در هر کدام از این مقولات باعث ایجاد مشکل می شود.

او با یادآوری اینکه سرمایه در جایی وجود دارد که امنیت باشد و امنیت در جایی که سرمایه باشد از فرمانده ناجا خواست نسبت به واحدهای تولیدی که در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اقدام به تشکیل واحد صنعتی می کنند نگاه ویژه ای داشته باشد چرا که ایجاد اشتغال باعث رفع مشکل بیکاری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی می گردد.

وی درخواست خود را جهت ارتباط سازمان ناجا با بخش خصوصی با این درخواست بیان کرد: معرفی نماینده ای از آن سازمان در اتاق بازرگانی جهت ایجاد تعامل بیشتر با بخش خصوصی که با استقبال روبرو گردید.

محمود سیادت عضو هیأت نمایندگان اتاق ورئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان نیز با گلایه شدید از صف های طولانی و قطع مکرر سیستم ها در مرز دوغارون، یادآور شد: این مشکلات باعث بروز گلایه از سوی سرمایه گذاران افغانی که 80 تا 85 درصد سرمایه گذاران استان را تشکیل می دهد، شده است.

وی گفت: شواهدی موجود است که گاهی این صف ها تصنعی ایجاد می شود که زیبنده کشور نیست.

عضو هیأت نمایندگان اتاق مشهد تأکید کرد: ما سرمایه گذار را جذب می کنیم اما با برخوردهای غیرقابل قبول از جمله عدم قبول پروانه اقامت تا بعد از تعطیلات و ... باعث به وجود آوردن مشکلاتی می شویم که بازنگری جـــدی را در این بخش می طلبد.

محمد بحرینیان عضو هیأت نمایندگان اتاق نیز با یادآوری اینکه از سال 85 ، دشمن شروع به محک زدن اقتصاد کشور ما کرد عنوان کرد: محک دشمن در زمینه اقتصادی کشور با قضیه تحریم ها شروع شد.

بحرینیان افزود: برنامه ریزی دشمن به ذلت کشاندن اقتصاد با زیر سؤال بردن امنیت و از بین بردن قدرت سیاسی کشور است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ما به لحاظ اقتصادی در سطح جهانی با شرایط مطلوبی روبرو نیستیم و از طرفی همین داشته هایی که از اول انقلاب داریم با عدم تصمیم گیری واحد، باعث بروز مشکلاتی گردیده است.

وی با عنوان اینکه 700/1 هزار نفر از بیکارانی که در کشور وجود دارند طبق آمار مرکز آمار ایران قبلاً شاغل بوده اند این مسیله  را یک تهدید جدی برای اقتصاد ایران نامید.

رئیس نیروی انتظامی خراسان نیز که 7 ماه قبل از تهران بزرگ به این استان آمده است طی سخنانی گفت که با تهدیدات و بحران ها و چالش ها آشنایی دارد.

سردار کریمی یادآور شد: که دو مقوله مهم امنیت و اقتصاد اگر در کشوری وجود نداشته باشد آن کشور از لحاظ سیاسی و امنیتی دچار خواهد شد.

وی گفت: اقتصاد می تواند توسعه پیدا کند اگر امنیت باشد و وجود امنیت در گروی اقتصاد سالم است و این دو مقوله از یکدیگر تفکیک ناپذیرند.

او یادآور شد: امنیت یک مقوله فراگیر اجتماعی اقتصادی و فرهنگی است اگر کشور دارای اقتصادی سالم باشد آسیبهای اجتماعی و فرهنگی نیز کمتر خواهد بود.

او به مشکل حاشیه نشینی در شهر مشهدنیز  اشاره کرد و گفت وجود یک میلیون و دویست هزار نفر را تهدیدی جدی برای حاشیه شهر مشهد می داند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان تصریح کرد: در این راستا طرح های عملیاتی در حوزه تأمین نظم و امنیت از سوی ناجا در دست اجرا می باشد.

وی با اشاره به بروز اعتراضات صنفی ده دی در مشهد گفت: در این اعتراضات که در آغاز اعتراض به گرانی بود به موج سواری ضد انقلاب انجامید نیروی ناجا توانست نظم را در کمترین زمان ممکن ایجاد کند.

وی با عنوان اینکه در بخش اقتصاد ما دچار بحران هستیم عنوان کرد: در بدو ورودم به مشهد در بازدید از شهرکهای صنعتی با رکود واحدهای صنعتی روبرو شدم که در جلسه تأمین امنیت استان این مسئله را عنوان کردم. 

او همچنین عنوان کرد وجود امنیت باعث توسعه اقتصادی می شود و توسعه اقتصادی باعث وجود امنیت و در بازدیدهایی که ازکارخانه های تولیدی داشته ام مردم ابراز کرده اند که وجود مراکز تولیدی باعث اشتغال و رفع بیکاری در منطقه شده است که این امر اهمیت توسعه اقتصادی و وجود امنیت را می رساند.

او همچنین گفت: ما فقر و بیکاری را از دریچه آسیب های اجتماعی می نگریم و اعتقاد داریم حتی اگر یک کارخانه تعطیل شود باید چند کلانتری ایجاد کنیم.

وی ابراز کرد:  ما حاضریم تمام قد در خدمت بخش خصوصی باشیم هر جا احساس می کنید لازم است ما ورود پیدا کنیم، ما حاضریم هر گونه کمکی انجام دهیم.

 او همچنین نشستی را پیشنهاد کرد که پس از پایان تعطیلات برای بیان انتظارات طرفین برای بیان انتظارات و توقعات  از یکدیگر برگزار شود.

او به مشکلات دو غارون نیز پرداخت و گفت در بازدید از مرز دو غارون اعلام کردم شأن جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی این که این مشکلات وجود داشته باشد نیست .

او خواستار تقویت این مرز از لحاظ نیروی انسانی و تسهیلات و حل مشکلات معیشتی نیروی ناجا گردید و ابراز کرد: نیروی ناجا با حداقل امکانات در حفظ امنیت کشور و استان در هر ساعتی از شبانه روز آماده اند.

او گفت: در مرز دو غارون زیر ساخت ها باید تغییر کند و به عنوان مرز تجارت دو کشور برای جذب سرمایه ما باید نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد همه به کمک یکدیگر سعی کنیم تا رونق اقتصادی با حمایت از اقتصاد مقاومتی و کمک و حمایت از تولید و صنعت کشور ایجاد گردد.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی