تصویب یک میلیارد تومان برای محور حسن آباد؛ جاده شهرک صنعتی توس ترمیم می‌شود

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 15 بهمن 1396

تصویب یک میلیارد تومان برای محور حسن آباد؛ جاده شهرک صنعتی توس ترمیم می‌شود

شهر آرا-جاده حسن‌آباد یا جاده شهرک صنعتی توس به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای مواصلاتی بخش صنعت استان محسوب می‌شود که در طول سال مسیر تردد بسیاری از صاحبان صنایع و کارگرانی است که برای حضور در محل کار خود مجبور به عبور از این جاده هستند. سال‌های سال است که وضعیت این جاده به هیچ عنوان قابل قبول
نیست.
سه سال پیش روزنامه شهرآرا، گزارشی درباره وضعیت نامناسب جاده حسن آباد منتشر کرد و پس از آن گزارش، اقداماتی مقطعی برای ترمیم جاده صورت گرفت، اما بازهم وضعیت جاده به درستی اصلاح نشد. با توجه به اینکه در طول سال بسیاری از مهمانان داخلی و خارجی که قصد بازدید از شهرک صنعتی توس به عنوان مهم‌ترین ناحیه صنعتی خراسان رضوی را دارند باید از این جاده عبور کنند، وضعیت نامناسب آن، به هیچ عنوان در شأن استان خراسان رضوی نیست.
از این رو به درخواست فعالان صنعتی استان و مسئولان مربوطه جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی روز گذشته با محوریت بررسی وضعیت این جاده برگزار شد.
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرا در این خصوص، اظهار کرد: این جلسه بر حسب درخواست مدیران بنگاه‌های اقتصادی و مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی درباره ترمیم آسفالت جاده حسن آباد و توسعه و تعریض این جاده برگزار شد.

جاده شهرک صنعتی، مهم‌ترین محور صنعتی استان
علی‌اکبر لبافی با تأکید بر اینکه جاده حسن‌آباد ( شهرک صنعتی توس) به عنوان یکی از محورهای مهم صنعتی استان و شهرستان‌‌‌های مشهد و طرقبه و شاندیز محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به تردد سالیانه هزاران کارگر و مدیر صنعتی از این جاده و تردد مهمانان داخلی و خارجی، اهمیت این جاده بر هیچ کس پوشیده نیست و بر همین اساس موضوع بهسازی این جاده به عنوان یکی از محورهای اصلی مباحث مربوط به جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت مطرح است.
وی افزود: در این جلسه، دستگاه‌های مختلفی نظیر اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت عمرانی و معاونت برنامه‌ریزی استانداری و مدیران بخش خصوصی حضور داشتند.

یک میلیارد تومان اعتبار نقدی
و آسفالت رایگان
لبافی با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته در دبیرخانه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت برای ترمیم و بازسازی جاده شهرک صنعتی توس مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مبلغ ۵٠٠ میلیون تومان از سرفصل مربوط به بهسازی و ۵٠٠ میلیون تومان دیگر از سرفصل سایر منابع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای بهسازی و ترمیم جاده حسن‌آباد اختصاص ‌یابد.
وی با اشاره به هزینه‌ای حدود دو میلیارد تومانی برای بهسازی کامل این جاده بیان کرد: در راستای پیشبرد بهسازی این جاده علاوه بر کمک‌های مالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قیر مصرفی و خط‌کشی، تجهیزات ایمنی و ماشین‌‌آلات از سوی ادارات راه و شهرسازی و راهداری به صورت رایگان تأمین خواهد شد.
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت خراسان رضوی درباره تعریض جاده شهرک صنعتی توس نیز گفت: با توجه به هزینه بالای تعریض این جاده، در جلسه فوق مقرر شد تا اداره راهداری مطالعات اولیه را انجام دهد و موضوع در جلسات بعدی این شورا به بررسی گذاشته شود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی