رییس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد: افزایش میزان درآمد مالیاتی در خراسان رضوی عادلانه و اصولی نیست

رییس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد: افزایش میزان درآمد مالیاتی  در خراسان رضوی عادلانه و اصولی نیست
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : شنبه ، 14 بهمن 1396

 رییس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد:

افزایش میزان درآمد مالیاتی  در خراسان رضوی عادلانه و اصولی نیست

 

 

رییس اتاق  ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد  گفت : سهم خراسان از مالیات کشور ظالمانه و ناعادلانه است و باید کاهش پیدا کند درحالی‌که رو به افزایش است.

 

وی با عنوان اینکه استانی که رونق اقتصادی بیشتری داشته باشد باید سهمش در مالیات‌دهی افزایش یابد افزود: مشهد زادگاه مؤسسات مالی و اعتباری است که بسیاری از آن‌ها تعطیل شده‌اند،توقف برخی از پروژه هادر استان  ،انتقال سهم ایران خودرو به تهران،شرایط نا عادلانه ای برای استان در دریافت مالیات بوجود آورده است.

 


شافعی با انتقاد از نهادهایی که مالیات نمی‌دهند، ادامه داد: ٩٨ درصد واحدهای اقتصادی در خراسان متعلق به بخش خصوصی است که ضربه‌پذیری آن‌ها از بحران‌های اقتصادی بسیار بیشتر است.

 

وی افزود:اشکال اساسی که در نظام مالیات‌ستانی وجود دارد در نظام تشخیص و وصول مالیات است. آنچه هنوز هم شاهدش هستیم این است که همه آن‌هایی که درآمدهای بادآورده زیادی در کشور دارند معمولا از مالیات معاف‌اند. آن‌هایی که سالم و شفاف کار می‌کنند باید جور همه را بکشند و به گفته مقام های مسئول ٣٨ درصد فرار مالیاتی داریم.

 

وی اظهار کرد: یکی از اشکالات و ایراداتی که در حوزه اقتصاد کلان کشور توسط فعالان اقتصادی مطرح می‌شود این است که درآمد حاصل از نفت باید در جای خود خرج شود و علاوه بر آن هزینه‌های جاری کشور نباید از محل درآمد نفت باشد

 

شافعی با ذکراینکه در مورد سرمایه گذاری خارجی مطالعاتی دراتاق مشهد انجام گرفته است ادامه داد:در زمینه سرمایه گذاری خارجی و تعیین الویت های آن  مطالعاتی دراتاق مشهد انجام گرفته است که نشان می دهد در بخش تولید ما نیازمند رفع عقب ماندگی خود و بهره گیری از دانش و فناوری های روز دنیا هستیم.

وی افزود: یکی از راهکار های جدی توسعه اقتصادی کشورمان همان استفاده و بکارگیری فناوری در اقتصاد است.

 


رییس اتاق ایران  بیان کرد: با کمک هیات نمایندگان  اتاق مشهد گزارش کارشناسی کاملی را در این رابطه تهیه می‌کنیم زیرا معتقدیم به‌راحتی نمی‌توان پایه‌های جدید مالیاتی را پیدا کرد.

 

 

در این نشست همچنین ، رئیس اتاق ایران ضمن ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد صندوقی با مشارکت بخش خصوصی و دولت به منظور رفع نیازهای فعالان اقتصادی به منابع مالی را ارایه داد .

به اعتقاد وی این صندوق می تواند با عنوان صندوق توسعه ای یا صندوق کارگشایی در نظر گرفته شود و برای ضمانت فعالان اقتصادی به منظور استفاده آنها از فاینانس ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

محمد حسین روشنک عضو هیات نمایندگاناتاق مشهد و رییس اتحادیه  صادر کنندگان نیز  با عنوان اینکه تجلیل از صادرکنندگان و تجار و بازرگانان نمونه استان سبب تشویق و ترغیب صادرکنندگان به صادرات کالا و خدمات که از اهداف و برنامه های مهم دولت است، می شود  اعلام کرد:مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان 25بهمن ماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار می گردد.

 

در این جلسه  رییس سازمان امور مالیاتی استان حضور یافت و به سوالات  اعضای هیات نمایندگان در مورد  سهم ناعادلانه استان از در آمد مالیاتی ،سرمایه گذاری  خارجی در مشهد ،و مشکلات تولید گران با مودیان مالیاتی پاسخ گفت.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی