سفیر اتریش در اتاق مشهد : توسعه همکاری اتریش و خراسان رضوی در زمینه کسب و کارهای نوین (استارت آپ ها )

سفیر اتریش در  اتاق مشهد : توسعه همکاری اتریش و خراسان رضوی در زمینه  کسب و کارهای نوین (استارت آپ ها )
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 08 بهمن 1396

سفیر اتریش در اتاق مشهد : توسعه همکاری اتریش و خراسان رضوی در زمینه کسب و کارهای نوین (استارت آپ ها )
سفیر اتریش در اتاق مشهد گفت: توسعه روابط اقتصادی با خراسان رضوی از اهداف شکل گیری مناسبات با ایران است
به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد اشتفان شولتز، در اتاق مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی واتریش می توانند در همه زمینه ها همکاری های خود را گسترش دهند.

وی در این دیدار که مدیر امور بین الملل اتاق مشهد نیز حضور داشت افزود: سه مناسبت ویژه باعث شده است که این کشور روابط دوستانه تری با ایران داشته باشد که از آن جمله فعالیت اتاق اتریش در تهران و وجود مرکز فرهنگی و دفتر تجاری به عنوان تنها انجمن فرهنگی کشورهای اروپایی در ایران می باشد.

اشتفان شولتزبیان کرد: ظرفیت های زیادی برای تقویت مناسبات تهران- وین در حوزه هایی نظیر اقتصاد و صنعت، فرهنگ و دانشگاه و هر زمینه دیگری می تواند وجود داشته باشد.
به باور وی وجه تشابهی که بین ایران و اتریش وجود دارد، توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط است که همکاری در این حوزه نیز می‌تواند مؤثر باشد .وی گفت:اتریش می‌تواند در ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و کاربردی با اتاق خراسان رضوی همکاری خوبی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه آموزش های فنی حرفه ای در کشور اتریش توسط اتاق اقتصاد این کشور از لحاظ کیفیت مدیریت می شوند تصریح کرد: در این زمینه تبادل دانش در خصوص الگوهای موفقیت آمیز بین این کشور و اتاق های بازرگانی می تواند باعث حضور وموفقیت استارت آپ ها گردد.
وی مشهد را بعنوان شهری استراتژیک و ایجاد بستری برای گردشگری و نقطه آغازی برای همکاریهای دوکشوردراین زمینه عنوان کرد و گفت: تبادل دانش و تجربیات با کشورهای موفق در حوزه گردشگری می تواند در توسعه و گسترش این صنعت تاثیر بسزایی داشته باشد.وی خواستار اتریش در این زمینه گردید .
وی با عنوان اینکه در حوزه تامین آب نیز اتریش می‌تواند با ایران همکاری‌های خوبی داشته باشد گفت: در زمینه گردشگری سلامت این استان با وجود ترکیب گردشگران دینی و فرهنگی میتواند شریک مناسبی با اتریش در زمینه گردشگری سلامت باشد .
حسین محمودی نایب رییس اول اتاق مشهد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه 95 در صد واحدهای صنعتی استان متعلق به بخش خصوصی هستند استان خراسان را دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی برای سرمایه گزاری های مشترک عنوان کرد و گفت:موقعیت خراسان در همسایگی مشترک با کشور افغانستان و کشورهای cisبازار صادرات 400 میلیونی را را برای این استان رقم زده است.
وی سرمایه گذاری در زمینه استفاده از انرژی های نو را را یکی از بهترین زمینه های سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و امادگی بخش خصوصی استان را با کشور اتریش در این زمینه اعلام کرد.
وی با اشاره به ضریب بالای امنیت سرمایه گذاری در استان گفت :با توجه به حجم بالای در خواستهای سرمایه گذاری در استان کشورهایی در این زمینه موفق تر خواهند بود ک سریعتر در زمینه سرمایه گذاری پیشگام شوند.
عضو هیات رییسه اتاق مشهد نیز دراین دیدار با اشاره به فرهنگ و تاریخ غنی این استان به مشکل کم آبی در استان اشاره کرد و گفت:استان خراسان از دیر باز در معرض مشکل کم آبی بوده است که در سالهای اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است.
توکلی زاده  بحران آب و خشک‌سالی حاکم بر ایران را به عنوان یکی دیگر از زمینه های همکاری بین دو کشور عنوان کرد و افزود: دو کشور می توانند در زمینه انتقال جدید آبیاری به تبادل اطلاعات از طریق دانشگاه های دو کشور به عنوان قطب علمی و استفاده از ظرفیت های کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد بپردازند.

وی افزود:فرصت های فراوان سرمایه گذاری در ایران از جمله در حوزه انرژی، راه و راه آهن، بانک و بیمه، گردشگری، تحقیقات و فناوری وجود دارد که اتریش نیز می تواند از این فرصت ها بهره بگیرد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی